Sunday, April 12, 2009

Titis titis air….


Langit menangis lagy…habis semuanya dtumpahkan ke bumi yang are-ku huni skunk… saat ini seperti detik semalam basah hujan menyirami diselangi tawa guruh bersama kelipan kilat ataw halilintar? Suatu kepastian yang aku xRETI untuk bezakan. Cetek bukan?! Ingatan yang aku slaL0 pesan pesan pada diri aku, “kalaw kite pandai, INGAT kite bukan pandai sumenye.” Tidak SEMPURNA seseorang itu jika sebahagian daripadanya tidak mempunyai KEKURANGAN. So,inilah aku.

Penah tak korang ghase pada saat2 tertentu, HUJAN begitu memahami? 
Aku ghase for sure penah kan… 
meh aku bagi beberapa situasi--> 1. Kowang pas makan tngahari dengan lauk yang sangat menyelerakan (mase LUNCH tuE, suhu ditempat korang agak mengHANGITkan) pahtue kowuNk pun “ngap” dengan sungguh nikMatnye… dah tue,blurppp….Alhamdullilah, rhat jap-bagi nasi twun dlu. N then,xlupe menunaikan keWAJIPan. Elok je usai SHOLAT, HUJAN pOn twun… Pergh,FEEL~ yang sangat baek untuk menYULAM bunga bantal (bak bapak aku slaL0 kate) Mesti kowang akan cakap DAT tme, “hujan nie CAM paham2 jerk” nGeh~

2nd situatioN, korang kuO date -->da tue dah seTel sume xtVt a.k.a makan, tgok mUvie, taWaf shoppiN koMpleX (tue ler keje owg g daTing) GulFwen / boifWeN kowang puN ajak baLek, Tbe2 ujaN truN…so, of course 1 siDe akan seNgih manJang jer~~~ Nak taw nGape? “Dapatla lame laGi aku bersame si die,hihihi” Dalam haT, tme kasih UJAN….

Tapi…
Ade gak beberape situasi yang menyebabkan kite XSUKE hujan kan… aku xnak cite. Sebab yang BAIK tue DATANG dari ALLAH dan yang BURUK tue DATANG dari KITE sendiri. So,korang pikir2kanlah… Aku BUKAN makhluk yang sempurna. Aku gak bwat dose. Aku tulis camnie sebab aku ghase PERLU. Sume nie ntOk SENANTIASA mengingatkan aku, supaya SEDAR siape diri nie dan sentiase MENCARI jalan untuk menghampiri-NYA.

Dah lame aku TERLEKA, sehingga tibe di suatu PERSIMPANGAN ghupenye aku keTANDUSan …SENGSARA dek NAFSU yang aku RAKUSI.
 Ustazah ke aku?!Ahaks~xpelu menjadi ustaz/ustazah untuk MENYEDARKAN diri dan BERPESAN2 pade INSAN laen (tapi law jadi cam doghang tue, da BESAR nikmat-baguih la kan…)
Pengalaman, perjalanan dalam HIDUP nie meMATANGkan aku BUKAN menDEWASAkan yer…sebab bagi aku, DEWASA tue terletak pade UMUR --> ANGKA. ISA~la kan nak type ape pun,ahaks~~~ 
Bile da DEWASA nie maknenye da TUA. Bile da TUA maknenye UMOR da banyak. So, ape pun yang kite BWAT perlu la berada di LANDASAN yang BETUL. Nak taw KNAPE??? Sebab skali kite SALAH dalam bwat PILIHAN atau KEPUTUSAN ia akan menentukan JALAN di hari DEPAN. Bukan maknenye kite xleh bwat SILAP sebab tue mungkin MUSTAHIL sebab kite INSAN biase tapi CUBE untuk TIDAK bwat SILAP. Pesan “kawan” kepada kawan ntuk KAWAN KAWAN…
suTra*LaraaN~
19o6o9o411



No comments:

Post a Comment