Monday, April 6, 2009

MUSICHOLIC*

Aku sumone yang “MUSICHOLIC”(ade ke perkataan tue?huhuhu) argh, yang penting aku nak cakap gak yang aku nie XTREME habeh kat subjek yang bername MUZIK~ Wat kind of music, blakang kre! Coz, im UNIVERSAL. asal sedap di gegendang tinge aku nie,maknenye sedap r bagi pendengaran aku…aku suke dengar lagu yang mampu menceritakan,menterjemahkan perasaan aku…aku bukan dengar je lagu tue,tapi aku juge ske menganalisis lagu tue word by word, bru FEEL~~~melalui lagu,aku rase BEBAS untuk melahirkan isi hati aku…bile sume nie dapat diterjemahkan,suatu KEPUASAN dapat aku rasekan dan aku NIKMATInye dengan penuh keasyikan. So,lelagu peberet aku bukan *KOSONG* Oleh sebab itu ; SALUTE (tabik spring) pade pencipta,komposer yang BERJAYA menawan hati aku dengan not n their lyrics- Alhamdullilah, kusyukuri NIKMAT TUHAN.

 

Dan Sebenarnya by Yuna


Owh bulan…
Enggan melayan diriku lagi
Pabila air mata membasahi pipi
Dan lagu-lagu diradio
Seolah-olah memerli aku
Pabila kau bersama yang lain…
Adakah perasaan benci ini
Sebenarnya cinta…
Yang masih…
Bersemadi untukmu
Dan sebenarnya 
Kumengharapkan disebalik senyumanmu itu
Kau juga… merindui aku
Kuenggan berpura-pura kubahagia
Kuenggan melihat kau bersama sidia
Owh kuakui cemburu
Mula menular dalam diri
Pabila kau bersama yang lain
Adakah perasaan benci ini
Sebenarnya cinta yang masih
Bersemadi untukmu
Dan sebenarnya 
Kumengharapkan disebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

***Pabila kau merenung matanya…
Kurebah… jatuh ke bumi
Di saat kau benar-benar mahu pergi
Seperti kubernafas dalam air…
                                             suTra*Lara~090407>12:58

No comments:

Post a Comment