Tuesday, May 5, 2009

Terlintas di saat ini untk aku meLEMPARkan kata kata…

Untuk yang baru teringin menyentuh, mendekati, mendakapi, menCOBA, mengulangi CINTA dan yang sewaktu dengannye…


JANGAN cakap tentang cinta kalo kam0 xtaw ape erti kesetiaan dan pengorbanan. 


JANGAN berjanji bersumpah setia kalo kamu xtaw ape definisinye sehingga kamo benar benar yakin dialah yang telah kau patri di hati untok menjadi suri bwat slama lamanya.

 

JANGAN bilang tentang kasih jika kam0 masih berkira kira untuk harga sebuah SAYANG


JANGAN madah RINDU kalo kam0 pun tidak dapat merasakan hingga ke dasar hati itu. 

JANGAN kata puitis pujangga kalo kam0 xtaw ape maknenye.


JANGAN bermain dengan kata kata jika EGO kam0 masih bertakhta dan kam0 masih beL0m mampu untuk membuangnye. 


JANGAN biar ia terluka kerna mungkin satu hari nanti janji janji mu itu akan menjadikan kamo seorang insan yang MUNAFIK.


Cinta itu terlalu SUCI. Anugerah istimewa yang ALLAH bagi kat kite untuk dimanfaatkan sebaik baik mungkin. Janganlah kowunk nodainye dengan dose dose dunia cukuplah dengan dose dose lain yang kowunk da bwat. Aku tulis untuk kesedaran diri aku. Bagi CERMIN yang sebesar besarnye agar aku xkan sekali kali MENGULANGINYE lagi. Untuk aku terus INGAT dan INGAT sampai bile bile.

“Jika tidak menemui cinta di dunia ini, serahkanlah cintamu kepada Yang Maha Penyayang dan Maha Pengasih. Lalu bersabar dan redhalah Kerana cintamu itu mungkin berada di akhirat sana. Sesungguhnya, janji janji ALLAH itu sememangnye PASTI, yakinlah.”  


Titipan ini JANGAN, JANGAN, JANGAN, JANGAN, JANGAN, JANGAN, JANGAN dan JANGAN!!!!!!!!!


Sempena post nie, aku gak ade sebuah lagu pop klasik,hiks~


Owh dunia ini penuh kepalsuan 
Owh Mungkinkah tiada keikhlasan
Apakah ini Suatu pembalasan
Kusedar kebesaranMu Tuhan
Aku bagai sorang kembara jalanan
Terumbang ambing Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan dahan untuk 
Menumpang kasih
Mungkinkah suratan 
Hidup kan selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu
Ku dilambung angan angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Owh kejamnya
Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu…
Kukan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak kufahami mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran 
Kusedar kebesaranmu Tuhan

Aku berkata untuk meletakkan diri aku dalam kesedaran serta menyedarkan insan insan di sekeliling ku juga. Xsalah kan kite saling sampai menyampai benda yang membawa kebaikan. 

Bwat insan insan yang terlakar dalam nukilan aku secara tak langsung ini, sebenarnye aku memberikan KREDIT kepada kowunk cume dalam cara yang tidak populariti dan glamerous.


#jika ade tersalah silap harap kowunk BETULKAN aku dan SILA BERI PANDUAN. Kerna aku, insan yang tersungkur….mencari sinar dan jalan itu~


suTra*Lara~
1247:040930



6 comments:

  1. lepas exam, blh la fokus pd cinta kan..
    :)

    ReplyDelete
  2. Huhhh..
    Mendalam tuu.... Syes touchng...
    Just be tough... i speek for my self too.. huhuu...

    Tuhan takkan beri dugaan yang hambanya tak mampu tempuhi...

    But, it's not easy to get what v want rite.. huhhh.....

    ReplyDelete
  3. thanx guy 4 all ur support....(*_*)v
    vanguard: rite noe,love aside,career 1st,huhuhu...
    gud lux 4 u oso!!!

    ReplyDelete
  4. masa lepas break dulu.

    lagu ni pun sering berputar2 kat minda nih.

    hurm.

    cinta ALLAH adalah hakiki.

    sebolehnya.

    jangan dekati cinta manusia sebelum akad.

    insyaAllah. cuba pertahankan prinsip ini.

    ReplyDelete
  5. dats rte bintang...
    i agreed wif u!!!
    CintaNya yg ptt kt chari dhlu~
    tapi kusyukur,sesungguhnye Dia telah menunjukkan kasih sayangNya yg xterhingga kepadaku,amin.

    ReplyDelete
  6. sejauh mana kau kenal apa itu cinta kawan. sejauh mana kau faham perkataan JANGAN dalam perbuatan dan tingkah lakumu? hanya pada perkataan atau lebih daripada itu?

    ReplyDelete